Brytyjska agencja innowacji Innovate UK przyznała 20 milionów funtów na budowę dużych statków serwisowych (SOV), które będą mogły działać przy zerowej emisji. Agencja i beneficjent twierdzą, że to pierwsza tego typu jednostka. W Polsce wciąż zastanawiamy się czy w ogóle budować SOV. Brytyjczycy zapowiadają serię zeroemisyjnych eSOV.
Brytyjskie władze ogłosiły 26 stycznia br. podmioty, które otrzymają dofinansowanie rządowe w wysokości 33 mln funtów na rozwój ekologicznych technologii dla portów i statków. Ma to przyspieszyć wyścig państwa w kierunku dekarbonizacji sektora morskiego, przy jednoczesnym wspieraniu miejsc pracy w społecznościach przybrzeżnych w całym kraju, pomagając rozwijać gospodarkę w dłuższej perspektywie.
Konsorcjum DOME (Digital Operations and Maintenance Environment Project) pod przewodnictwem Cognitive Business, jednej z wiodących brytyjskich firm specjalizujących się w uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji w sektorze energetycznym, wraz z CAE, globalną firmą zajmującą się technologią symulacji, osiągnęło ważny etap w zakresie zastosowania robotyki na morskich farmach wiatrowych. Ich wspólny projekt zakłada wykorzystanie technologii do czterokrotnego zwiększenia mocy z projektów offshore wind do 2030 roku.
Nowatorski zakład zajmujący się zagadnieniem morskiej energii odnawialnej został otwarty w ośrodku testowym Offshore Renewable Energy (ORE) Catapult w Blyth.
Projekt firmy AceOn, mający na celu opracowanie pokładowego systemu magazynowania energii i technologii wodorowej do zasilania statków używanych do serwisowania morskich turbin wiatrowych, otrzymał zielone światło dzięki finansowaniu ze strony brytyjskiego rządu.
Jak wynika z raportu projektu badawczo-rozwojowego Innovate UK, roboty i sztuczna inteligencja są o 14 proc. dokładniejsze w wykrywaniu usterek w turbinach wiatrowych
Już tego lata, u wybrzeży Wielkiej Brytanii na farmach wiatrowych Lynn i Inner Dowsing, zostaną zainstalowane pierwsze na świecie morskie punkty ładowania statków elektrycznych - poinformował brytyjski Departament Transportu.
Fundusz Akceleratorowy Europejskiej Rady Innowacji (EIC) sfinansuje projekt UpTEMPO (Upscaling Tidal Energy Manufacturing and Production Output) firmy Nova – dwuletnią kampanię mającą na celu zaprojektowanie, zbudowanie i zademonstrowanie ulepszonej wersji turbiny pływowej o mocy 100kW.
Pięć brytyjskich projektów dotyczących dekarbonizacji sektora morskiego przy użyciu morskich rozwiązań wiatrowych zdobyło około 3,9 mln euro w ramach konkursu Clean Maritime Demonstration Competition, finansowanego przez brytyjski Departament Transportu i realizowanego we współpracy z Innovate UK.
Leask Marine, specjalista ds. Morskich z Orkney, poszukuje turbin pływowych lub licencji na mobilną morską platformę pływającą „MARINUS”.
Nie jeden a dwa? W wyniku ukraińskiego ataku miał ucierpieć jeszcze inny rosyjski okręt
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie